Challenge Criterium RS

CRITERIUM RS

Czy ręcznie robione opony są wciąż konkurencyjne?

Opona szosowa Challenge Criterium RS to szybka opona z doskonałym czuciem jazdy, jednak ustawienie jej może być kłopotliwe, a ograniczony zakres rozmiarów nie będzie wszystkim pasować.

Ta ręcznie wykonana opona jest gotowa do użycia bezdętkowego i zaprojektowana z myślą o wyścigach szosowych.

Zbudowana na elastycznej, 350-nitkowej bawełnianej osnowie, Challenge twierdzi, że ta opona przynosi poprawioną prędkość, przyczepność i odporność na przebicia w porównaniu z poprzednimi modelami.

W testach Challenge Criterium RS imponuje zarówno w laboratorium, jak i na drodze.

Jednakże jej klasyczna konstrukcja otwartej tuby sprawia, że montaż może być trudny, a ograniczony wybór stosunkowo wąskich rozmiarów oznacza brak wszechstronności oferowanej przez niektórych konkurentów.

CRITERIUM RS

Challenge Criterium RS detaile

Opona Challenge Criterium RS jest świadectwem kunsztu dzięki ręcznie robionej, niewulkanizowanej konstrukcji. Opona ta, wyposażona w wysokiej jakości bawełnianą osnowę 350 TPI, zapewnia wyjątkowo elastyczną jakość jazdy i niezrównany komfort. Stawiając na pierwszym miejscu elastyczność i wygodę, należy pamiętać, że wyższa liczba TPI może mieć wpływ na trwałość i odporność na przebicie.

Opony Challenge CRITERIUM RS łączą innowacyjne rozwiązania technologiczne z atrakcyjnym designem. Dzięki uszczelce gumowej w obudowie, poprawiają one zachowanie ciśnienia oraz wytrzymałość, nie tracąc przy tym na wydajności. Boczne ścianki opon są białe, co nadaje im unikalny wygląd i przyciąga spojrzenia, jak mówią – białe boki opon to zaproszenie do zwrócenia uwagi! Dodatkowo dostępna jest wersja z czarnymi bokami, lecz dla miłośników oryginalności polecanny jest kolor biały. Nowa mieszanka bieżnika SmartPrime redukuje opór toczenia znacząco, co potwierdzają wyniki testów laboratoryjnych. Criterium RS imponuje również wagą – przeciętna masa 263g na oponę plasuje je w gronie najlżejszych w swojej klasie.

Opony Challenge CRITERIUM RS to doskonały wybór dla tych, którym zależy na wadze opony. Dostępne w rozmiarach 700x25c i 700x27c, co może być ograniczeniem dla niektórych użytkowników, biorąc pod uwagę aktualne trendy branżowe. Kompatybilne z obręczami bezhaczykowymi do ciśnienia 72.5psi/5 BAR, ale brak większych rozmiarów może stanowić problem dla rowerzystów o większej wadze.

Nacisk na właściwe ciśnienie powietrza jest istotny – kalkulatory ciśnienia opon Zipp’a i Silca zalecają wyższe wartości niż 72.5psi/5 BAR dla kolarza ważącego 75kg z rowerem o masie 8kg.

CRITERIUM RS waga

Criterium RS i konfiguracja bezdętkowa

Podobnie jak w przypadku wcześniejszych opon Challenge, takich jak Paris-Roubaix TLR, opony Criterium RS okazały się trudne do zainstalowania.

W porównaniu do opon z dętkami, montaż opon bezdętkowych jest zazwyczaj trudniejszy (ponieważ opony bezdętkowe wykorzystują oporne na rozciąganie boki zapewniające uszczelnienie na obręczy), ale te są szczególnie wymagające.

Wyjątkowo wytrzymałe i solidnie skonstruowane opony Challenge CRITERIUM RS w klasycznym stylu „open tubular”.

Dzięki płaskiej konstrukcji, opony nie są wcześniej ukształtowane, co pozwala na pełną kontrolę podczas instalacji.

Biorąc pod uwagę trudności z instalacją, nie polecamy instalować dętki w tych oponach na poboczu drogi (w przypadku przebicia), dlatego zalecane jest noszenie zestawu naprawczego do opon do opon bezdętkowych podczas jazdy.

Challenge Criterium RS, 2wheels.pl

Kryterium RS opór toczenia

Challenge Criterium RS to opona, która imponuje wybitnymi osiągami w laboratorium oporów toczenia.

Przy prędkości 30 km/h generuje zaledwie 12,18 W oporu toczenia – co plasuje ją na trzecim miejscu spośród ośmiu testowanych opon.

Za cenionymi markami jak  Pirelli P Zero TLR i Michelin Power Cup TLR odstaje tylko minimalnie, co potwierdza jej wysoką jakość.

Challenge Criterium RS, 2wheels.pl

Wrażenia z jazdy Challenge Criterium RS

Challenge CRITERIUM RS to opona, która zachwyca natychmiastowym poczuciem prędkości i przyczepności na drodze.
Mimo swojego stosunkowo wąskiego rozmiaru, komfort jazdy jest doskonały.
Oczywiście warto pamiętać, że za tę wydajność należy także coś poświęcić.
Challenge podkreśla, że to, co zyskujesz w prędkości, uczuciu jazdy i niskiej wadze, tracisz też częściowo jeśli chodzi o odporność.
Mając na celu wyścigi szosowe, Challenge Criterium RS wyróżnia się wyjątkową wydajnością.
Ma ona jednak stosunkowo słabą retencję powietrza.
Dolanie większej ilości uszczelniacza niż zwykle (60 zamiast 40 ml) pomogło, ale i tak trzeba było je uzupełniać powietrzem przed każdym przejazdem, aby utrzymać optymalne ciśnienie w oponach.
Dla doświadczonych użytkowników dętek lateksowych nie będzie to problemem, ale podkreśla to fakt, że Criterium RS jest stworzony głównie jako opona do jazdy w dniu wyścigu.

Challenge Criterium RS, 2wheels.pl

Challenge Criterium RS...

Opona Challenge Criterium RS oferuje wyjątkowo niskie opory toczenia i fantastyczne odczucia z jazdy, choć trudność w montażu może stanowić wyzwanie.

Czy warto się na nią zdecydować? To zależy od Twoich preferencji.

Jeśli cenisz wygląd i odczucia podczas jazdy opony ręcznie wykonanej, z ultra wysoką liczbą nitek, Challenge Criterium RS zapewnia znakomitą wydajność (o ile technika montażu opon bezdętkowych jest odpowiednia).

Z drugiej strony istnieją inne opony w tej samej klasie, które są równie szybkie, komfortowe i przyczepne, łatwiejsze do zainstalowania oraz dostępne w rozmiarach bardziej odpowiednich dla kolarzy o większej wadze…

Challenge Criterium RS, 2wheels.pl
Używamy ciasteczek, dzięki którym wszystko działa jak należy!