Opis
DEFINIOWANIE NASZEGO LEKKIEGO E-MTB
NEAT to nasza wizja tego, jaka powinna być kategoria lekkich e-MTB, jednocześnie wnosząc charakter, który definiuje wszystkie rowery Mondraker. NEAT jest wynikiem naszego pragnienia zatarcia granicy między tradycyjnymi rowerami MTB a pełnosprawnymi eMTB, tworząc rower, który naprawdę oferuje to, co najlepsze z obu światów. Rower enduro o skoku 150 mm z widelcem 160 mm, dolna granica skoku dla maksymalnej wydajności. Lekki, ale bez poświęcania czegokolwiek w tym procesie.
Po kilku latach analizy sytuacji na rynku i stwierdzeniu, że po prostu nas nie przekonuje, opracowaliśmy projekt NEAT, wykorzystując innowacyjny system silnika i akumulatora. Jest on w pełni zdolny zaspokoić potrzeby tego sektora i z którym mogliśmy się utożsamić jako rowerzyści. Zrozumieliśmy, że waga była kluczowym czynnikiem dla tej nowej platformy, ale nie mogliśmy pozwolić, aby wpłynęło to negatywnie na wydajność całego zestawu, skok zawieszenia czy prowadzenie.
Nowa kategoria lekkich rowerów e-MTB skłoniła nas do opracowania nowej kinematyki zawieszenia, specjalnie zaprojektowanej dla tego typu rowerów.
System zawieszenia NEAT prezentuje nową konfigurację kinematyczną, w której amortyzator znajduje się niżej w ramie, z bardziej kompaktowym, lżejszym i sztywniejszym wahaczem. Ta optymalizacja zapewnia większą czułość na początku skoku amortyzatora i lepszą ogólną amortyzację w głębszej części jego skoku.
Bardziej kompaktowa konstrukcja wahacza umożliwia stosowanie dłuższych sztyc podsiodłowych, zapewnia więcej miejsca na bidony, narzędzia i dodatkowe akumulatory oraz lepszą równowagę między wagą a sztywnością.
NATURALNY SYSTEM TQ-HPR50
System TQ-HPR50 składa się z kompaktowego silnika, o którym powiemy więcej później, wyjmowanej wewnętrznej baterii o pojemności 360Wh umieszczonej w dolnej rurze ramy, 2-calowego wyświetlacza wbudowanego w górną rurę oraz opcjonalnego przedłużacza zasięgu o pojemności 160Wh. Cały system waży 3,9 kg, z czego silnik to 1850g, a bateria 360Wh – 1830g. Opcjonalny przedłużacz zasięgu TQ waży 950g.
System TQ-HPR50 oferuje 3 naturalne poziomy wspomagania, działając niemal bezgłośnie. Zapewnia do 300W mocy i 50Nm momentu obrotowego.
Zasięg zależy od wielu czynników, ale przeciętny rowerzysta (około 75 kg) może oczekiwać:
– 3-4 godziny jazdy
– Ponad 1000 m przewyższenia
– 40-50 km dystansu
Przełączając się między trybami ECO i MID.
Opcjonalny dodatkowy akumulator może zwiększyć zasięg nawet o 50%.
Speecyfikacja
Components
Technical specs
-
Rama
Stealth Air full Carbon, e-Bike Optimized Zero Suspension System, 150mm travel, Forward Geometry, internal & removable battery, Boost 12x148mm rear axle, tapered head tube, one-piece Monoblock upper link, HHG internal cable routing, MAX capacity sealed bearings, oversize 15mm axles, integrated dropout speed sensor, exclusive plastic motor covers.
Rozmiary
S: 380mm / M: 420mm / L: 450mm / XL: 490mm
-
Tylny amortyzator
Fox Float X Performance EVOL, 185x55mm. Settings: 2-position compression (Open/Firm), rebound, air preload. Trunnion top mount, 30x8mm bottom bushings
Ustawienia amortyzatora
Medium compression, medium rebound, air volume spacer 0.4
-
Widelec
Fox 36 29 Float GRIP EVOL Performance, 160mm, tapered steerer tube, Boost 15x110mm axle, 44mm offset. Settings: 3 positions with micro adjust compression, low-speed rebound, air preload
Stery
Acros custom for 1-1/2″ head tube, angular contact bearings 40x52x7, Internal cable routing
-
Mostek
Onoff Krypton FG 30mm, CNC, 31.8mm barbore
Kierownicar
Onoff Krypton 1.0, rise: 25mm, width: 800mm, 9º backsweep, 5º upsweep, 31.8mm barbore
-
Gripy
Onoff Desert, 1lock-on, 135mm
Sztyca
Onoff Pija dropper internal, diameter 31.6mm, 1X Remote lever with bearing, S size: 405×95-125mm, M size: 458×120-150mm, L size: 498×140-170mm, XL size: 558×170-200mm
-
Siodełko
Fizik Terra Aidon Slim X5
Hamulec przód
Sram G2 R, 4-piston caliper, Centerline 200mm IS 6 bolts one-piece rotor, steel-backed organic pads
-
Hamulec tył
Sram G2 R, 4-piston caliper, Centerline 200mm IS 6 bolts one-piece rotor, steel-backed organic pads
Klamki hamulca
Sram G2 R, tool-free reach adjust, lever pivot bushings
-
Obręcze
Mavic E-CrossRide 29, 30mm internal width, welded, PFP, tubeless ready, 28 spokes
Szprychy
Mavic J-bend double butted, contactless lacing
-
Piasta przód
Mavic, Boost 15x110mm, IS 6 bolts
Piasta tył
Mavic, Boost 12x148mm, ID360 Ratched system, IS 6 bolts, HG freehub
-
Opona przód
Maxxis Minion DHF 29×2.5 WT, tubeless ready, 3C MAXX TERRA compound, EXO+ protection, 120TPI, folding bead
Opona tył
Maxxis Minion DHR II 29×2.4 WT, tubeless ready, 3C MAXX TERRA compound, EXO+ protection, 120TPI, folding bead
-
Korba
E.13 E*Spec Plus,, S size: 165mm M size: 165mm L size: 170mm XL size: 170mm
Tarcze
Sram X-Sync 2 Eagle 34T, steel, narrow-wide, 104 BCD
-
Łańcuch
Sram NX Eagle, 12s, Powerlock
Przerzutka tylna
Sram GX Eagle, Type 3 roller bearing clutch, cage lock, 1x12s, X-Actuation 1:1
-
Manetki
Sram Trigger NX Eagle, 12s, X-Actuation 1:1, single click
Kaseta
Sram PG-1230, 11-50T, 12s
-
Hak przerzutki
Sram UDH
Pozostale
Mondraker custom desing Fidlock smoked transparent 600ml bottle + Fidlock base down version *Optional external battery: TQ 160Wh
-
Waga
18.9 kg – Max System Weight 150kg.
Wyświetlacz
TQ HPR display V01
-
Silnik
TQ HPR-50
Bateria
TQ HPR-50 360Wh integrated and removable
Opinie
There are no reviews yet